» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Bully 2, w które (raczej) nie zagramy

sdr napisał 2 stycznia 2022 o 20:40, komentarze zablokowane
Tak się jakoś złożyło, że nowy rok ponownie rozpoczynamy od tematu "zaginionego" sequela Bully. Niestety oficjalnie wciąż niczego nowego się nie dowiadujemy, za to coraz lepiej poznajemy historię projektu.

Bully

Game Informer opublikował w czwartek obszerny artykuł, który powstał na bazie wspomnień byłych pracowników Rockstar New England oraz centrali Rockstar w Nowym Jorku. Opowiadają oni głównie o swoich projektach z pierwszej dekady wieku, w tym właśnie o kontynuacji Bully, której nigdy się nie doczekaliśmy. Mówią też o przemianach w Rockstar i swoim miejscu pracy.

Moment, który interesuje nas w kontekście Bully 2 najbardziej, ma miejsce w okolicach premiery GTA IV. Wtedy to kierownictwo Rockstar podjęło decyzję o zmniejszeniu liczby wydawanych gier, skupiając się bardziej na ich jakości i rozmachu. Szczęśliwie wówczas sequel przygód Jimmiego Hopkinsa traktowany był jako marka, którą warto zachować i nadal ją rozwijać. Zadanie powierzono ekipie Rockstar New England kończącej właśnie prace nad portami pierwszej części serii na Xboksa 360 i pecety. Założenia były ambitne.


Położono bardzo duży nacisk na postać protagonisty oraz implementację zaawansowanych systemów. Chcieliśmy wykorzystać cały potencjał gry i sprawić, żeby mogła stanąć w jednym szeregu z GTA.




Prace ruszyły pełną parą, w pewnym momencie angażując niemal wszystkich pracowników studia, a to liczyło ich wówczas około 60. Morale było wysokie, każdy chciał się wykazać, bo był to pierwszy samodzielny projekt zespołu z Andover tworzony od podstaw pod szyldem Gwiazdy Rocka.

Mapa nowego Bully miała być maksymalnie trzykrotnie większa od poprzednika. Twórcy nie celowali w ogromny świat gry, zamiast tego skupiając się na wypełnieniu go jakościową i sensowną zawartością. Postawili sobie za cel m.in. umożliwienie graczowi wejścia (lub włamania) do każdego budynku. Podejmowane przez nas decyzje również miały mieć większe znaczenie, przede wszystkim dla relacji głównego bohatera z innymi postaciami.


Bardzo chcieliśmy żeby ludzie pamiętali co zrobiłeś, więc kiedy np. zrobiłbyś kawał sąsiadowi, on by to zapamiętał. Chodziło o to żeby twoje działania miały większe i dalej idące konsekwencje niż tylko tu i teraz.




Część z tych rozwiązań wykorzystano w innych grach Rockstar, np. w Red Dead Redemption II, czy w Max Payne 3. W tym drugim możemy podziwiać choćby zaawansowany system pękania szyb, który powstał właśnie w Andover. Było tego jednak znacznie więcej. Co byście powiedzieli na realistyczny system wzrostu trawy? W Bully 2 mieliśmy otrzymać możliwość koszenia trawników i - co się z tym wiąże - wycinania kosiarką różnych kształtów. Hmm... Albo elementy wspinaczki; wchodzenie na drzewa, ogrodzenia, regały, dachy, a nawet wymykanie się przez okno. Brzmi świetnie.

To wszystko i wiele więcej mogło trafić do kontynuacji Bully, a pomysłów nie brakowało. Ekipa Rockstar New England inspirowała się bowiem wieloma dziełami popkultury, wśród których wymienia się m.in. filmy Goonies oraz Świntuch. Rozmówcy Game Informera zgodnie potwierdzają również, że tytuł był już w miarę grywalny i zapewniał około 7 godzin zabawy. Wciąż jednak było daleko do jego ukończenia, brakowało co najmniej 2-3 lat dalszych prac.

Na to zaś nie było szans, bo z czasem coraz więcej osób było przenoszonych do innych projektów. A kiedy ktoś już raz został od Bully 2 odsunięty, niestety nigdy do niego nie wracał.

PS Te koncepty są ponoć prawdziwe :)

Plotka: zapowiedź Bully 2 za rogiem?

sdr napisał 17 grudnia 2021 o 22:04, komentarze zablokowane
Podczas ubiegłotygodniowej gali The Game Awards oficjalnie mogło zostać zapowiedziane Bully 2. Taką informację ujawnili niezależnie od siebie dwaj insiderzy.


Pierwszy parę puścił jeden z redaktorów magazynu Game Informer, a dwie godziny później rewelację potwierdził Tom Henderson. Ten drugi zdradził ponadto, że tydzień wcześniej grupie osób zaprezentowano materiały sugerujące rychłą zapowiedź kontynuacji serii Bully. Miała też odbyć się prezentacja rozgrywki na działającej wersji.

To, w połączeniu z faktem, że Take-Two wciąż aktywnie chroni znak towarowy Bully, byłoby bardzo dobrym znakiem. Oczywiście nadal mamy do czynienia wyłącznie z plotkami, ale czy to wszystko na pewno tylko zbieg okoliczności?

Plotka: Max Payne też dostanie remaster?

sdr napisał 28 listopada 2021 o 15:33, komentarze zablokowane
Max Payne i jego kontynuacja o podtytule The Fall of Max Payne zniknęły ze sprzedaży na Steamie w wielu regionach świata. Czy coś się za tym kryje?

Max Payne

Użytkownik smolgote zwrócił uwagę na Reddicie, że od blisko miesiąca Max Payne oraz Max Payne 2 nie są już dostępne do kupienia na Steamie w większości regionów. Aktualnie gry można nabyć jedynie w Kanadzie, Norwegii, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.

Przyczyny nieobecności obu tytułów mogą być oczywiście różne i tymczasowe, ale w komentarzach szybko pojawiła wzbudzająca wiele emocji teoria. Część uczestników dyskusji skojarzyła, że przed wydaniem GTA: The Trilogy - The Definitive Edition, oryginalne gry również zostały usunięte ze sprzedaży. Przypadek Maksa Payne'a musi więc oznaczać, że i ta seria zostanie wkrótce odświeżona, prawda? Kto wie, ale gdyby tak w istocie miało być, czy Take-Two nie wycofałoby gier ze wszystkich rynków?

Niemniej jeśli wciąż nie macie tych kultowych klasyków w swojej kolekcji, warto się w nie zaopatrzyć. Tak na wszelki wypadek.

The Story of Red Dead Redemption II

sdr napisał 21 listopada 2021 o 15:37, komentarze zablokowane
Red Dead Redemption II to nie tylko technologiczny majstersztyk, ale przede wszystkim fantastyczna opowieść, którą każdy powinien poznać. Co jednak, gdy osoba, którą chcielibyśmy zapoznać z historią gangu Van der Lindego jest na bakier z grami?

RDR 2 - Mary-Beth

Przed takim wyzwaniem stanął użytkownik Reddita korzystający z pseudonimu WankStain615. Bardzo przypadła mu do gustu historia opowiedziana w RDR 2 i chciał podzielić się nią ze swoim ojcem, który jednak nie gra za dużo z uwagi na zbyt skomplikowane sterowanie. WankStain615 wpadł na pomysł, aby przedstawić swojemu tacie fabułę westernu w innej, bardziej przystępnej formie. Padło na książkę.

WankStain615 przepisał już do formy tekstowej początek opowieści. Z dotychczasowymi efektami jego pracy możecie zapoznać się na Reddicie. Warto zwrócić uwagę, że cały projekt to nie tylko proste kopiowanie dialogów z gry, ale także opisy scen, z którymi fan musi radzić sobie już sam. Wiele jeszcze przed nim ciężkiej pracy.

Więcej gier Rockstar w programie wstecznej kompatybilności Xboksa

sdr napisał 17 listopada 2021 o 22:50, komentarze zablokowane
Red Dead Revolver, Manhunt oraz wszystkie części serii Max Payne dołączyły do listy gier wstecznie kompatybilnych na konsolach Xbox One oraz Xbox Series X|S.

20 lat Xboksa

Fakt ten został ogłoszony podczas poniedziałkowego uroczystego wydarzenia zorganizowanego z okazji 20. rocznicy marki Xbox. Łącznie do programu wstecznej kompatybilności dodanych zostało w tym tygodniu ponad 70 tytułów. Wszystkie gry na najnowszej generacji konsol wspierają tryb Auto HDR, a część będzie mogła skorzystać również z podbitej rozdzielczości oraz trybu FPS Boost.