» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Sharper than a blade

sdr napisał 10 września 2023 o 15:00, komentarze zablokowane
Co zrobić kiedy trzeba wydać starszą grę bez zabezpieczeń antypirackich, przy minimalnym wysiłku? Wystarczy wspomóc się... crackiem.

Midnight Club 2 - testapp.exe hexcode - Silent

Kiedy w 2008 roku Manhunt pojawił się w sprzedaży na Steamie, trzeba było pozbyć się zabezpieczenia SecuROM, które Rockstar wykorzystywał w wersji pudełkowej gry. SecuROM był w tamtym czasie powszechnie stosowany do ochrony przez nieautoryzowanym kopiowaniem nośników z oprogramowaniem.

Manhunt posiada jednak jeszcze jedną warstwę zabezpieczeń, która uaktywnia się w momencie kiedy nie można wykryć poprawnie działającego SecuROM-a. To autorski system Rockstar zagnieżdżony w kodzie gry, intencjonalnie psujący jej mechaniki. Po raz pierwszy z takiego rozwiązania twórcy skorzystali w GTA: Vice City.

Aby druga linia zabezpieczeń nie aktywowała się w wersji steamowej, konieczne byłoby usunięcie odpowiedzialnych za to fragmentów kodu. Powrót po latach do starych, szczególnie słabo udokumentowanych źródeł bywa jednak dla programistów bolesnym doświadczeniem. Tak mogło być i w tym przypadku, dlatego zdecydowano się nie dotykać kodu, a zamiast tego wykorzystać metody stosowane przez crackerów. Oni po prostu modyfikowali pliki gry tak, aby "myślała" że SecuROM działa, choć nie działał. Proste.

Tylko po co wymyślać koło na nowo, skoro można istniejącego już cracka wrzucić do gry, oszczędzając w ten sposób drogie godziny pracy programisty? Tak też uczyniono, decydując się na cracka autorstwa grupy Razor 1911. I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ci wścibscy dataminerzy, którzy dwa lata później odkryli cały proceder. Zrobił się dym i Rockstar w pośpiechu wypuścił aktualizację, która cofała Manhunta do wersji pozbawionej SecuROM-a, ale... z drugą warstwą zabezpieczeń wciąż aktywną. Chyba już wiecie co się wtedy stało? Od tamtej pory posiadacze steamowej wersji gry borykają się z zastawionymi na piratów pułapkami, co czyni zabawę niemożliwą.

There's more



Myślicie, że to jednorazowa sytuacja? Nic bardziej mylnego. Pirackie "domieszki" znajdziemy również w plikach Max Payne 2: The Fall of Max Payne oraz Midnight Club II. Tam jednak konsekwencje nie były tak poważne z uwagi na brak własnych zabezpieczeń Rockstar.

Mówi się, że w ostatnich latach studio stało się pazerne i jednocześnie bardzo się rozleniwiło, próbując maksymalizować zyski przy jak najmniejszym wysiłku. Najwyraźniej jednak problemy z lenistwem pojawiały się już wcześniej, nawet w czasach "starego dobrego" Rockstara...

Pimp My Payne

sdr napisał 4 sierpnia 2023 o 22:36, komentarze zablokowane
Jak na kultową postać, Max Payne zaskakująco często zmieniał twarz. W każdej z trzech części serii nasz ulubiony glina wygląda inaczej.

Max Payne 3 - Sam Lake mod

W najnowszej odsłonie przybrał wizerunek Jamesa McCaffreya, który od samego początku udziela Maksowi głosu. W sequelu z 2003 roku patrzył na nas oczami Timothy'ego Gibbsa. Dla wielu fanów jedyną prawdziwą twarzą Payne'a jest jednak Sam Lake, dyrektor kreatywny i scenarzysta w Remedy Entertainment, który oddał ją bohaterowi na samym początku.

Jeśli należycie do tej grupy i na dodatek nie potrafiliście dać kontynuacjom szansy ze względu na nieobecność znajomego grymasu na facjacie Maksa, wreszcie możecie odetchnąć z ulgą. Przynajmniej połowicznie. Nowojorski detektyw właśnie odzyskał swój pierwotny wizerunek za sprawą projektu Sam Lake mod dla Max Payne 3. Przygotowana przez Alexeya Savvona modyfikacja stoi na naprawdę wysokim poziomie, o czym świadczy uznanie samego Sama Lake'a.


Głowa Sama została wymodelowana specjalnie na potrzeby moda, ale autor zadbał by nowy model współgrał ze wszystkimi animacjami. Na swoim miejscu są wszelkie rany odniesione podczas fabuły gry, a nawet krople potu spływające z czoła Maksa. Podobnie włosy - Alexey pochylił się nad każdym wariantem fryzury jaki pojawia się w Max Payne 3. Swoją drogą, wiedzieliście że tych wariantów jest aż czternaście? ;o

Na pewno kojarzycie hawajską koszulę i skórzaną kurtkę Payne'a z pierwszej części serii. Oba legendarne elementy ubioru powracają w sekwencjach rozgrywanych w Nowym Jorku. Ponadto ten i inne stroje występujące w grze zostały indywidualnie dostosowane do postury Lake'a sprawiając, że całość prezentuje się bardziej wiarygodnie.

Bez wątpienia w projekt włożono dużo wysiłku i serca. Dobra robota!

The Heat of Max Payne

sdr napisał 12 marca 2023 o 03:00, komentarze zablokowane
Na premierę trzeciej części serii Max Payne musieliśmy czekać niemal 9 lat. Gra powstawała w bólach, ale ostatecznie okazała się godnym domknięciem trylogii. Tyle że... wcale nie miała nim być.


Trudno powiedzieć czy Rockstar w ogóle myśli o kontynuowaniu historii Maksa. Absolutnie się na to nie zanosi, a jedyne na co możemy liczyć w najbliższym czasie to remake'i pierwszych dwóch części. Teraz wiemy jednak, że gdyby marka pozostała w rękach Remedy, moglibyśmy doczekać się... czterech odsłon serii. Co najmniej. Taką rewelacją podzielił się ze światem niedawno Scott Miller z 3D Realms.


Rockstar poszedł z Max Payne 3 w zupełnie innym kierunku niż planowało Remedy. My zamierzaliśmy osadzić akcję każdej z czterech pierwszych części w innej porze roku (zima, jesień, lato, wiosna), ale zawsze w Nowym Jorku.




I na przestrzeni tych czterech aktów miała rozwijać się cała historia. Miller pokusił się nawet o zarys fabuły trzeciego Maksa według swojego pomysłu. Całość rozgrywałaby się w czasie upalnego nowojorskiego lata i sprawy na wielu poziomach przybrałyby dla Maksa gorący obrót.


Chciałbym wrócić do wątków konspiracyjnych z pierwszej gry. Korzenie spisku sięgałyby głęboko do struktur armii. Umoczeni wojskowi z pewnością widzieliby wścibskiego Maksa jak najdalej i martwego.




Jak widać ogólny klimat i temperatury mniej więcej zgadzałyby się z kierunkiem obranym przez Rockstar, ale poza tym historia uderza w zupełnie inne tony. Wolelibyście żeby Max został w Nowym Jorku, czy jednak bardziej podoba się wam pomysł na brazylijski skok w bok?

The Definitive Edition na Steamie

sdr napisał 19 stycznia 2023 o 21:41, komentarze zablokowane
Niespodziewanie GTA: The Trilogy - The Definitive Edition pojawiło się dzisiaj w dystrybucji na Steamie. I od razu trafiło na wyprzedaż.

Wyprzedaż Rockstar na Steamie

Kolekcję odgrzanych klasyków możemy zakupić teraz na platformie Valve w cenie obniżonej o 50%. Poza tym połowę zaoszczędzimy również na GTA V, a aż 70% na GTA IV: The Complete Edition. W promocji dostępne są też inne tytuły od Rockstar.


  • Red Dead Redemption II - 67% taniej.

  • Red Dead Online - 50% taniej.

  • Max Payne - 65% taniej.

  • Max Payne 2: The Fall of Max Payne - 70% taniej.

  • Max Payne 3 - 70% taniej.

  • L.A. Noire - 70% taniej.

  • L.A. Noire: The VR Case Files - 50% taniej.

  • Bully: Scholarship Edition - 65% taniej.

  • Manhunt - 65% taniej.



Macie już wszystkie? Wyprzedaż potrwa do 2 lutego, a jeszcze w tym miesiącu trylogia trafi również na wirtualne półki Epic Games Store.

Letnie promocje w Muve i na Steamie

sdr napisał 2 września 2022 o 01:18, komentarze zablokowane
Wciąż trwa letnia wyprz w Sklepie Rockstar, ale tańsze gry znajdziemy nie tylko tam.

Rockstar Games na Steamie

Z promocji skorzystamy również w rodzimym Muve i na Steamie. W obu sklepach takie choćby Red Dead Redemption II można wyhaczyć za niecałe 125 zł. Ponadto Steam obniżył ceny wielu innych gier ze stajni Gwiazd Rocka.



Oferta obowiązuje do 12 września.