» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

RDR2 oczami Eurogamera i Gier-Online

sdr napisał 21 września 2018 o 14:58, komentarze zablokowane
Kolejne polskie serwisy publikują swoje zapowiedzi Red Dead Redemption 2 po sprawdzeniu gry w ramach zamkniętego pokazu w Warszawie. Swoimi wrażeniami podzielili się z nami redaktorzy Eurogamera i Gier-Online.

Red Dead Redemption 2

Zachęcam oczywiście do zapoznania się z obydwoma tekstami w całości, a poniżej znajdziecie najważniejsze fakty w telegraficznym skrócie:


  • Zimowy krajobraz prezentuje się malowniczo. Wrażenie robią nawet takie szczegóły jak ślady w śniegu, który podobnie jak błoto brudzi nasze ubranie.

  • Zabrudzony Arthur zwraca na siebie uwagę przechodniów, którzy nie szczędzą mu krytyki.

  • W hotelu można zamówić nocleg i kąpiel. Za dodatkową opłatą w myciu pleców może pomóc nam kobieta.

  • Napotkani ludzie pamiętają nasze zachowanie i potrafią nawiązać do niego przy kolejnym spotkaniu. Przykładowo, przegrywając w domino nasz przeciwnik nie omieszka przypomnieć nam o porażce następnym razem.

  • W grze od samego początku dostępny jest tryb pierwszoosobowy, na potrzeby którego podobnie jak w GTA V przygotowano specjalne animacje.

  • Animacje w grze generalnie są bardzo szczegółowe. Przeciwnika można np. uderzyć z główki.

  • Przechodnie schodzą się i obserwują bójki, w które się wdamy.

  • Jeśli dokonamy kradzieży w obecności świadków, najpewniej doniosą o tym szeryfowi.

  • To czy będziemy wspierać nasz obóz zależy całkowicie od nas. Jeśli jednak będziemy dzielić się z kompanami upolowaną zwierzyną i łupami, będzie to miało istotny wpływ na ich nastroje.

  • Wielu zadań pobocznych nie znajdziemy na mapie. Można je aktywować po prostu wchodząc w interakcje z NPC. Warto więc wdawać się w dyskusje z nieznajomymi - może z tego wyniknąć coś ciekawego.

  • Obsługa broni nabrała realizmu. Rewolwer trzeba przeładować po każdym strzale wciskając ponownie spust. Można też wykonać szybką serię pociągając spust raz za razem.

  • W trybie zabójczej precyzji (Dead Eye) możemy oznaczyć do trzech punktów, które zostaną trafione po powrocie do normalnego upływu czasu.

  • Najbardziej efektowne trafienia wyróżniane są najazdem kamery na przeciwnika.

  • Powraca system honoru. Na postrzeganie nas przez NPC wpływ będą miały również decyzje podjęte w czasie misji.

  • Jeśli będziemy mieć opinię brutala, ludzie będą się nas bać, ale czasem szybciej wyciągniemy z kogoś informacje i więcej zarobimy na napadach. Z kolei jeśli będziemy honorowi, zyskamy szacunek i większe łupy z polowań.

  • Bardzo wiele elementów gry podlega personalizacji, m.in.: wygląd Arthura, fryzura, zarost i ubiór. Sam ubiór może mieć wpływ na samopoczucie protagonisty. Arthur może nabawić się nawet odmrożeń albo zawrotów głowy w zależności od tego czy będzie mu zimno czy gorąco. Ubiór należy dobierać w zależności od pogody i miejsca, w które się udajemy.

  • Modyfikować można również broń. Dla swojej giwery wybierzemy rodzaj metalu, kolor, zdobienia, czy rodzaj amunicji. Będzie można też np. wydłużyć lufę, co przełoży się na statystyki danej broni - większa siła strzału, mniejsza celność.

  • Arthur musi bardzo dbać o swojego konia. Trzeba go regularnie czesać, myć i karmić, a czasem nawet poklepać. O zwierzę zadbamy również układając jego grzywę i ogon.

  • Koni można mieć kilka. Te z których nie korzystamy w danym momencie możemy przechowywać w stajni w mieście.

  • Swojego konia możemy stracić. Jeśli zginie lub zbytnio się od niego oddalimy, będziemy musieli kupić albo znaleźć nowego. Lepiej jednak do tego nie dopuścić, bo oswojony rumak daje wiele korzyści (zwinność, wytrzymałość, itp.), a budowa więzi z nowym zwierzęciem trwa.



Red Dead Redemption 2


  • Znajdowane przedmioty można podnosić i oglądać, podobnie jak w L.A. Noire.

  • Dobór broni w trakcie polowań ma znaczenie. W im lepszym stanie jest skóra i mięso, tym więcej zarobimy. Warto korzystać z łuku i noży, a unikać broni palnej. Polowania to generalnie bardzo dobre źródło przychodu.

  • John Marston jest postacią dostępną w takim samym stopniu jak inni członkowie gangu. Można z nim porozmawiać, a nawet wykonać razem kilka zadań.

  • Członkowie gangu są całkiem rozmowni. Chętnie dzielą się różnymi informacjami i zlecają zadania poboczne.

  • W czasie wspólnych akcji Morgan może wydawać towarzyszom proste polecenia. Może np. kazać czekać, albo zaatakować z ukrycia lub z dystansu.

  • Za ścieżkę dźwiękową ponownie odpowiada Woody Jackson. Wraz z innymi artystami przygotował na potrzeby gry 192 (!) oryginalne utwory, dopasowane do tempa i charakteru akcji na ekranie.

  • Czasem z ekranu znikają elementy interfejsu. Dzięki temu jeszcze lepiej możemy wczuć się w sytuację.



Z każdym kolejnym szczegółem RDR2 staje się ciekawsze. Dobrze, że premiera już za nieco ponad miesiąc :)