» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Tryb sieciowy w erze 3D

sdr napisał 17 grudnia 2023 o 18:54, komentarze zablokowane
W oryginalnych plikach GTA III możemy natrafić na nieaktywne opcje menu sugerujące, że twórcy gry pracowali nad implementacją trybu wieloosobowego. Po latach fakt ten został oficjalnie potwierdzony, ale nigdy nie poznaliśmy zbyt wielu szczegółów.


Zanim Obbe Vermeij zdecydował się usunąć większość postów ze swojego bloga, pojawiło się na nim kilkanaście bardzo ciekawych wpisów. W najbliższych tygodniach będę przytaczał tutaj poruszone w nich tematy. Szkoda żeby utonęły w odmętach internetu.

Dzisiaj zajmiemy się tematem trybu multiplayer w pierwszych trójwymiarowych częściach serii. Jego obecność w Grand Theft Auto III wydawała się twórcom oczywista ponieważ jedynka i dwójka umożliwiały zabawę w sieci lokalnej. Obbe spędził około miesiąca na implementacji gry sieciowej. W tym czasie powstał podstawowy deathmatch umożliwiający wyciąganie innych graczy z samochodów i wzajemne zabijanie się. Kiedy gracz umierał, zabójca otrzymywał punkt, a ofiara odradzała się w losowym miejscu. W przeciwieństwie do trybu singleplayer nie wykorzystano tutaj szpitala, aby uniknąć problemu kampowania.

Wszystko działało, choć nie brakowało też gliczy. Po przeanalizowaniu sytuacji jasnym stało się, że wciąż wiele jest do zrobienia. Potrzebnych było więcej ciekawych trybów i należało uporać się z problemami z przepustowością oraz dobieraniem graczy. Nie wspominając o tym, że tryb sieciowy z pewnością uruchomiłby nową lawinę błędów. Niestety nie było już na to wszystko czasu, więc cały pomysł został zarzucony.

Przy pracach nad GTA: Vice City twórcy podeszli do tematu raz jeszcze. Zatrudniono nawet dwóch programistów, którzy zajmowali się tylko multiplayerem. Ponownie jednak nic z tego nie wyszło, głównie przez zbyt krótki czas do premiery gry.

W przypadku GTA: San Andreas sprawa wyglądała już nieco inaczej, choć też skończyło się jedynie na trybie kooperacyjnym. W Rockstar panowało po prostu przeświadczenie, że to już ostatnia część serii dla szóstej generacji i nie było sensu implementować rozbudowanego multi dla tej jednej gry.

Dopiero więc przy okazji GTA IV nadszedł odpowiedni moment na powrót trybu wieloosobowego. Z czterema programistami i czterema projektantami poziomów na pokładzie, prace w końcu nabrały rozpędu.

Dlaczego księżyc zmienia rozmiar?

sdr napisał 10 grudnia 2023 o 21:19, komentarze zablokowane
A konkretnie, dlaczego zmienia go po trafieniu ze snajperki? Tak właśnie ziemski satelita zachowuje się w Grand Theft Auto III i kolejnych dwóch częściach serii.

Moon Sniping Trick - GTA Wiki

Zanim Obbe Vermeij zdecydował się usunąć większość postów ze swojego bloga, pojawiło się na nim kilkanaście bardzo ciekawych wpisów. W najbliższych tygodniach będę przytaczał tutaj poruszone w nich tematy. Szkoda żeby utonęły w odmętach internetu.

Chronologicznie, na pierwszy ogień weźmy sprawę nietypowego zachowania księżyca w przygodach Claude'a, Tommy'ego oraz CJ'a. Jak pewnie wiecie, satelita zmienia swój rozmiar po tym jak strzelimy do niego z karabinu snajperskiego. Dlaczego tak się dzieje?

Otóż pewnego dnia, podczas prac nad Grand Theft Auto III, Obbe otrzymał od grafików teksturę księżyca do umieszczenia na niebie w grze. Tak też uczynił, jednak kilka dni później czterech grafików wróciło do niego z reklamacją. Chcieli zmienić rozmiar satelity. Niby prosta sprawa, ale pojawił się problem. Graficy nie mogli się dogadać czy księżyc ma być mniejszy i bardziej realistyczny, czy większy, dając przy tym bardziej kinowy efekt.

Spór zaczął się przeciągać, więc Obbe zaproponował, że umożliwi zmianę rozmiaru księżyca w grze, aby graficy mogli na spokojnie podjąć ostateczną decyzję i wrócić później. Jako że akurat pracował nad karabinem snajperskim, zdecydował się na wykorzystanie właśnie jego. Przy każdym trafieniu w księżyc ten zmieniał swój rozmiar.

Graficy jednak nigdy nie wrócili. Cała sprawa została zapomniana, a mechanika zmiany rozmiaru pozostała w grze aż do GTA: SA.

Pierwszy zwiastun GTA VI!

sdr napisał 5 grudnia 2023 o 10:27, komentarze zablokowane
Zupełnie niespodziewanie Rockstar Games opublikował chwilę po północy pierwszy zwiastun Grand Theft Auto VI! Pierwotnie wideo miało pojawić się dopiero po południu, ale w następstwie wycieku możemy je oglądać już teraz.


Półtoraminutowy klip pokazuje szereg ujęć ze świata gry, który został zgodnie z oczekiwaniami osadzony w Vice City. Akcja toczy się współcześnie. Sporo kadrów stylizowanych jest na materiały z mediów społecznościowych, które najwyraźniej odegrają ważną rolę.

Fabuła skoncentruje się na dwójce protagonistów. Będą nimi Lucia i jej towarzysz, którego imię nie pada w filmie. Możemy jednak podejrzewać, że chodzi o Jasona.


Grand Theft Auto VI przeniesie graczy do stanu Leonida, gdzie trafią na skąpane w neonowym świetle ulice Vice City i nie tylko. To największa jak dotąd ewolucja Grand Theft Auto, która zanurzy graczy głębiej w świecie gry niż jakakolwiek odsłona tej serii.




Take-Two w oficjalnym komunikacie prasowym potwierdziło premierę GTA VI na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Gra nie ma jeszcze nadanej kategorii wiekowej.


Sam Houser

Grand Theft Auto VI kontynuuje nasze wysiłki, aby przekroczyć granice tego, co jest możliwe w wysoce wciągających, opartych na fabule doświadczeniach w otwartym świecie. Cieszymy się, że możemy dzielić się tą nową wizją z graczami na całym świecie.




No i na koniec najważniejsze: GTA VI ukaże się w 2025 roku!

Trailer GTA VI 5 grudnia

sdr napisał 1 grudnia 2023 o 15:26, skomentowano 1 raz (zablokowane)
Rockstar Games dotrzyma danego trzy tygodnie temu słowa. Producent poinformował właśnie, że pierwszy zwiastun następnego GTA opublikowany zostanie 5 grudnia, czyli już w najbliższy wtorek.

W Polsce trailer zobaczymy o godzinie 15:00.

Zapowiedź trailera GTA VI

Do sieci trafiła także grafika promocyjna, którą podziwiać możecie powyżej i która nie pozostawia wątpliwości gdzie toczyć się będzie akcja nowej odsłony serii Grand Theft Auto.

What life was like inside Rockstar North

sdr napisał 23 listopada 2023 o 22:32, komentarze zablokowane
Historia naprawdę lubi się powtarzać. W ubiegłym roku Mike Dailly dostał po rękach za dzielenie się ze światem dokumentacją najstarszych części GTA. Teraz to samo spotyka innego developera.

Blog Obbe Vermeij

Dwa tygodnie temu Obbe Vermeij, pracujący przed laty w Rockstar North, założył bloga, na którym postanowił dzielić się z fanami studia swoimi wspomnieniami z tamtego okresu. Realizacja postanowienia szła nadzwyczaj dobrze, bo zamieścił do tej pory kilkanaście wpisów i były to naprawdę soczyste kąski. Niestety Obbe zdecydował się zwinąć żagle po tym jak wczoraj skontaktował się z nim stary znajomy.

O co tyle krzyku? W swoich wpisach Obbe pozwolił nam zajrzeć za kulisy produkcji różnych gier Rockstar aż do GTA IV. Możemy przeczytać m.in. o trudnościach na jakie natrafiali twórcy, czy objaśnienia decyzji projektowych. Nie zabrakło też anegdot. Poruszony został również temat anulowanych projektów i możliwe, że to właśnie to tak rozdrażniło kolegów z dawnej pracy.

Obbe usunął już większość wpisów z bloga, ale obiecał, że spróbuje wrócić do sprawy za... dekadę lub dwie. Jeśli boicie się, że moglibyście tego nie doczekać, z tajemną wiedzą możecie zapoznać się tutaj ;)