» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Stadia zwija żagle, gracze zostają na lodzie

sdr napisał 9 października 2022 o 13:33, komentarze zablokowane
Google ogłosiło niedawno, że jego usługa streamingu gier, Stadia, zostanie zamknięta za kilka miesięcy. Niby finansowo nikt z graczy na tym nie straci, ale co z postępami w grach?

Google Stadia

Trzy lata temu świat gamingu ekscytował się wejściem na rynek giganta, jakim bez wątpienia jest Google. Dzięki zasobom jakimi dysponuje firma, Stadia miała szansę rozruszać gałąź uważaną przez wielu za przyszłość gier, czyli właśnie streaming. Teraz dowiadujemy się, że to wciąż za mało i branża, a przede wszystkim sami gracze, nadal nie są gotowi na rewolucję. Stadia wyłączy swoje serwery już w styczniu.

Cała operacja została rozciągnięta na kilka miesięcy, aby wszyscy użytkownicy mieli jeszcze szansę dokończenia "posiadanych" gier. W międzyczasie Google zwróci koszty poniesione przez graczy, żeby nikt nie był stratny finansowo. Pokryte zostaną wydatki na gry, dodatki i sprzęt. I wszystko byłoby w porządku gdyby nie kwestia postępów w grach, o której chyba nikt nie pomyślał.

Uwagę na ten problem zwrócił Colour - prawdopodobnie najbardziej zaangażowany gracz, youtuber i tiktoker Red Dead Online na Stadii. Chłop spędził w grze prawie 6 tysięcy (!) godzin i jako jeden z pierwszych zarobił ponad milion RDO$. Teraz, w związku z zamknięciem Stadii, ten cały postęp prawdopodobnie przepadnie. Można by tego uniknąć, gdyby gra oferowała możliwość transferu postaci między platformami, ale jak dobrze wiemy, taka opcja nigdy w Red Dead Online się nie pojawiła.

Czy możliwe, że Rockstar poratuje Coloura i innych graczy ze Stadii? Szanse pewnie jakieś są, chociaż raczej minimalne, zważywszy na pierwsze reakcje wsparcia technicznego. Te nie napawają niestety optymizmem. W odpowiedzi na zapytanie do supportu Rockstar, Colour dowiedział się bowiem, że... zamknięcie Stadii to w ogóle nie jest sprawa dla pomocy technicznej, a jeżeli pojawi się możliwość transferu to stosowne ogłoszenie zostanie opublikowane m.in. na Newswire. Czyli pozostaje czekanie w niepewności, bo choć o zamknięciu Stadii wiadomo już od ponad tygodnia, Rockstar nadal nie potrafi się zdecydować, czy coś z tym zrobi, czy nie.

John gra w grę

sdr napisał 21 sierpnia 2022 o 21:51, komentarze zablokowane
Rob Wiethoff wcielający się w rolę Johna Marstona nie jest może zapalonym graczem, ale za to jest bardzo pozytywną osobą. Na tyle, że zgodził się wziąć udział w livestreamie Dana Allena grającego właśnie w Red Dead Redemption.


Pierwszy odcinek serii jest już dostępny do obejrzenia na YouTube. Rob towarzyszy grającemu Danowi podczas całej, blisko trzygodzinnej sesji, w trakcie której panowie rozmawiają na różne tematy związane z grą i nie tylko. Wiethoff komentuje i wspomina pracę nad Red Dead Redemption, odnosi się do poszczególnych scen i opowiada w jaki sposób powstawały. Co ciekawe, mimo że od premiery minęło już dwanaście lat, Rob wciąż nie widział gry w całości i właśnie teraz zamierza to nadrobić.

Kolejny segment powinien zostać wyemitowany już w następną niedzielę. Allen zapowiedział też, że będzie próbował zaprosić do udziału w streamie innych członków obsady. Subskrybujcie jego kanał żeby niczego nie przegapić!

T2: początek nowego roku w liczbach

sdr napisał 9 sierpnia 2022 o 11:46, komentarze zablokowane
Świat ledwo za półmetkiem bieżącego roku, a Take-Two już jedną nogą w kolejnym. Firma zaprezentowała swoje wyniki za pierwszy kwartał fiskalnego 2023 roku.

Take-Two - podsumowanie I kwartału roku fiskalnego 2023

Grand Theft Auto V



Nikogo nie powinna już dziwić informacja o kolejnych milionach sprzedanych egzemplarzy GTA V. Gra w jakiś magiczny sposób wciąż znajduje nowych (i pewnie nie tylko) nabywców. W ostatnich trzech miesiącach takich szczęśliwców znalazło się kolejnych 5 milionów, dzięki czemu całkowita sprzedaż tytułu przekroczyła już 170 milionów. Jak tak dalej pójdzie to jeszcze przed premierą następnej części serii dobijemy do dwóch setek.

Generalnie w statystykach wszystko zdaje się rosnąć. Dynamicznie przybywa osób grających na Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5 (+40%). Ci sami gracze wydają też w GTA Online znacznie więcej pieniędzy (+36%). Dla nas ciekawszą statystyką jest jednak ta mówiąca o całkowitej liczbie graczy. Okazuje się, że obecnie na serwerach pojawia się ich średnio o połowę więcej w porównaniu z początkiem 2020 roku. Niezły wynik jak na 2 i pół roku.

Red Dead Redemption II



Ostatnia część westernowej serii Rockstar również w dalszym ciągu znajduje nabywców. I podobnie jak w przypadku GTA V liczba ta utrzymuje się na stałym poziomie 1 miliona kwartalnie. Tym sposobem RDR 2 rozeszło się już w ponad 45 milionach egzemplarzy.

Pimp My Redemption V

sdr napisał 3 lipca 2022 o 14:32, komentarze zablokowane
Nowe mody dla Red Dead Redemption II powstają cały czas, ale od czasu do czasu niektóre z nich zostają zauważone w tzw. mainstreamie. Dziś o dwóch takich właśnie projektach.

RDR 2 - Cineastic Euphoria Ragdoll Rework

Cineastic Euphoria Ragdoll Rework



Przy okazji GTA V w Rockstar postawiono na uproszczenie fizyki w nowych grach i porzucenie podejścia maksymalnie realistycznego. Stracił na tym nie tylko efekt ragdoll, ale też animacje postaci NPC reagujących na poczynania gracza. Wyglądają one teraz znacznie prościej niż w tytułach sprzed 2013 roku. Dlatego społeczność ciągle tworzy modyfikacje ulepszające ten aspekt.

Jednym z takich właśnie projektów jest Cineastic Euphoria Ragdoll Rework, którego autor stawia sobie za cel przywrócenie ustawień silnika Euphoria do stanu znanego z pierwszego Red Dead Redemption. Nie jest to zadanie proste, ale AnymYo robi co może. Docelowo reakcje NPC po postrzale mają być znacznie dłuższe, co doda im dramatyzmu. Mają być też różne w zależności od miejsca trafienia i rodzaju użytej amunicji. Poprawione też zostało zachowanie postaci trafionej strzałą zapalającą. Teraz nie upada od razu na ziemię, a po upadku dłużej walczy z ogniem. Brutalnie.

LAW



Jak na samym wstępie zaznacza SerjRozov, autor projektu LAW, ta modyfikacja niestety nie poprawia błędu, przez który szeryfowie ścigają nas pomimo tego, że byliśmy zamaskowani, ale robi kilka innych dobrych rzeczy. Generalnie obszarów działania moda jest kilka.


  • W dziczy stróże prawa nie będą się już pojawiać znikąd chyba, że w pobliżu będzie akurat przejeżdżał patrol. Będziemy za to tropieni z użyciem psów, a wysokość nagrody i wielkość grupy poszukiwawczej będzie w większym stopniu zależała od rangi popełnionego przestępstwa. Stróże prawa nie będą się jednak zapuszczać w niebezpieczne dla nich rejony.

  • Jeśli nabroimy w mieście, służby przybędą wozami. Mogą interweniować szeryfowie, Pinkertoni, a nawet armia. W okolicach Valentine i Saint Denis mogą przeciwko nam zostać użyte zamontowane za wozach działka.

  • Gra rozpoznaje teraz prawidłowo użycie siły w samoobronie.

  • Stróże prawa będą bardziej zdecydowanie reagować na podpalenia i użycie materiałów wybuchowych, ale z drugiej strony nie będziemy ścigani np. za ćwiczenie strzelania w dziczy.

  • Warunki pogodowe mogą mieć teraz wpływ na spostrzegawczość donoszących na nas świadków.



Szeryfie, nie widziałem dokładnie, ciemno było. Realizm pełną gębą :)

Red Dead Online uratowane, tak jakby

sdr napisał 17 maja 2022 o 10:49, komentarze zablokowane
Podczas wczorajszej telekonferencji dla udziałowców Take-Two Interactive, Strauss Zelnick wreszcie odniósł się do akcji #SaveRedDeadOnline zapoczątkowanej w styczniu przez fanów RDO niezadowolonych z braku nowej zawartości dla gry.

#SaveRedDeadOnline

Od miesięcy rozgoryczeni fani w proteście zalewają tweety Rockstar Games komentarzami zawierającymi hashtag #SaveRedDeadOnline, a Rockstar konsekwentnie to ignoruje. Jednak wreszcie coś drgnęło. Zelnick przyznał wczoraj, że o akcji słyszał.


Do Rockstar należy mówienie o nadchodzących aktualizacjach, a oni pracują nad naprawdę wieloma rzeczami.


Słyszałem o niezadowoleniu (graczy) i schlebia nam, że chcą więcej zawartości, ale więcej na ten temat we właściwym czasie powie Rockstar.




Czyli szef Take-Two umywa ręce, ale jednocześnie zapala iskierkę nadziei na to, że Red Dead Online ostatecznie nie zostało porzucone. Najwyraźniej też pretensje w całej sprawie powinniśmy mieć wyłącznie do Rockstar Games, które zdaniem Zelnicka w pełni odpowiada za zawartość (i jej brak) w grze. Zły Rockstar, zły.

In other news



Na spotkaniu inwestorów tradycyjnie nie zabrakło liczb oraz innych, mniej istotnych dla nas informacji. Dowiedzieliśmy się m.in. że Red Dead Redemption II sprzedało się już w 44 milionach, a Grand Theft Auto V w aż 156 milionach egzemplarzy.

Wygląda też na to, że premiera GTA: The Trilogy - The Definitive Edition w wersji dla iOS i Androida może zostać przesunięta o co najmniej o kilka miesięcy. Przybliżona data wydania kolekcji podawana przez T2 to teraz rok fiskalny 2023, czyli ten kończący się w kwietniu. Wcześniej była zaś mowa o pierwszej połowie kalendarzowego 2022. Biorąc jednak pod uwagę liczne problemy z jakimi do dziś boryka się wydanie na PC i konsole stacjonarne, może to i lepiej.