» Logowanie do konta GTAthegame

W poniższe pola wpisz swój Login i Hasło używane do autoryzacji w serwisie GTAthegame. Jeśli wiesz, że posiadasz konto jednak nie pamiętasz hasła kliknij w link Przypomnij moje hasło. Jeśli jeszcze nie masz u nas własnego konta możesz je utworzyć klikając w link Zarejestruj się.
Login:
Hasło:

Dlaczego księżyc zmienia rozmiar?

sdr napisał 10 grudnia 2023 o 21:19, komentarze zablokowane
A konkretnie, dlaczego zmienia go po trafieniu ze snajperki? Tak właśnie ziemski satelita zachowuje się w Grand Theft Auto III i kolejnych dwóch częściach serii.

Moon Sniping Trick - GTA Wiki

Zanim Obbe Vermeij zdecydował się usunąć większość postów ze swojego bloga, pojawiło się na nim kilkanaście bardzo ciekawych wpisów. W najbliższych tygodniach będę przytaczał tutaj poruszone w nich tematy. Szkoda żeby utonęły w odmętach internetu.

Chronologicznie, na pierwszy ogień weźmy sprawę nietypowego zachowania księżyca w przygodach Claude'a, Tommy'ego oraz CJ'a. Jak pewnie wiecie, satelita zmienia swój rozmiar po tym jak strzelimy do niego z karabinu snajperskiego. Dlaczego tak się dzieje?

Otóż pewnego dnia, podczas prac nad Grand Theft Auto III, Obbe otrzymał od grafików teksturę księżyca do umieszczenia na niebie w grze. Tak też uczynił, jednak kilka dni później czterech grafików wróciło do niego z reklamacją. Chcieli zmienić rozmiar satelity. Niby prosta sprawa, ale pojawił się problem. Graficy nie mogli się dogadać czy księżyc ma być mniejszy i bardziej realistyczny, czy większy, dając przy tym bardziej kinowy efekt.

Spór zaczął się przeciągać, więc Obbe zaproponował, że umożliwi zmianę rozmiaru księżyca w grze, aby graficy mogli na spokojnie podjąć ostateczną decyzję i wrócić później. Jako że akurat pracował nad karabinem snajperskim, zdecydował się na wykorzystanie właśnie jego. Przy każdym trafieniu w księżyc ten zmieniał swój rozmiar.

Graficy jednak nigdy nie wrócili. Cała sprawa została zapomniana, a mechanika zmiany rozmiaru pozostała w grze aż do GTA: SA.

GTA+ gry

sdr napisał 24 września 2023 o 14:26, komentarze zablokowane
Nie skusiliście się na odświeżoną trylogię klasycznych części GTA na premierę? Podejrzewaliście, że i tak będą je kiedyś rozdawać za darmo? No to się doczekaliście. Chociaż nie do końca jest darmo.

Gry oferowane w ramach GTA+

GTA: The Trilogy - The Definitive Edition dostępne jest teraz dla wszystkich subskrybentów usługi GTA+. Jeśli opłacacie abonament, teraz możecie odbić się od dzieła Grove Street Games bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Korzystać z oferty można tak długo jak pozostaje ona aktywna (dostępne gry będą się zmieniać co jakiś czas), a wy posiadacie opłaconą subskrypcję. W tym samym czasie możecie zakupić dany tytuł ze zniżką 20%, aby pozostał on w waszej bibliotece na zawsze. O ile uznacie, że warto.

Premiera: The Trilogy - The Definitive Edition

sdr napisał 11 listopada 2021 o 16:20, komentarze zablokowane
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition zadebiutowało dzisiaj na PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One, Xboksie Series X|S, Nintendo Switch oraz komputerach PC. Możemy już ogrywać w nowej oprawie graficznej kultowe tytuły, na których wielu z nas się wychowało.


Kolekcja trafiła do sprzedaży póki co tylko w wersji cyfrowej. Na wydanie pudełkowe dla wybranych konsol przyjdzie nam poczekać do 7 grudnia, a w pierwszej połowie przyszłego roku zagramy również na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android.


Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition pojawia się z całym wachlarzem ulepszeń, m.in. sterowaniem wzorowanym na GTA V; graficznych i środowiskowych poprawek, w tym teksturami w wyższej rozdzielczości, poprawionym oświetleniem i efektami pogodowymi oraz mnóstwem innych nowości, przenosząc klasyczne miasta Liberty City, Vice City i San Andreas na najnowsze platformy.


Wszystkie trzy gry wchodzące w skład Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition zawierają ulepszenia zaprojektowane pod kątem konkretnych platform, np. przybliżanie i przesuwanie obrazu oraz obsługa menu panelem dotykowym, a także celowanie Gyro na Nintendo Switch, wsparcie rozdzielczości 4K na systemach PlayStation 5 i Xbox Series X z płynnością sięgającą 60 klatek na sekundę oraz obsługę NVIDIA DLSS na PC.




Jak to jest zrobione?



Na okazję dzisiejszej premiery w serwisach branżowych pojawiły się artykuły, w których Rich Rosado z Rockstar Games opowiada o procesie powstawania remasterów. Na łamach The Gamer oraz USA Today możemy poczytać o tym z jakimi wyzwaniami twórcy musieli się zmierzyć, aby gry mogły dziś wylądować na naszych dyskach.

Poprawki w drodze



Thomas Williamson stojący na czele studia Grove Street Games odpowiedzialnego za powstanie GTA: The Trilogy - The Definitive Edition, podziękował dzisiaj na Twitterze wszystkim graczom czekającym na owoc pracy jego zespołu. Jednocześnie zapewnił, że już pracują nad poprawkami.


To miłe widzieć graczy cieszących się tym co dla nich stworzyliśmy. (...) Dzisiaj świętujemy debiut naszego monumentalnego projektu, jednocześnie pracując nad aktualizacjami. :-)




To chyba dobrze, bo odbiór odświeżonych wersji GTA III, Vice City i San Andreas wydaje się raczej mocno mieszany, szczególnie wśród najzagorzalszych fanów serii. O ile wygląd świata we wszystkich trzech grach jest oceniany raczej pozytywnie, o tyle metamorfoza części postaci zbiera wiele negatywnych komentarzy. Pojawia się też sporo zastrzeżeń co do błędów w misjach i pomniejszych problemów technicznych. Jest co poprawiać, więc miejmy nadzieję, że faktycznie prace nad trylogią będą trwały i przynajmniej największe niedociągnięcia zostaną skorygowane.

W GTA: San Andreas zagramy w VR

sdr napisał 29 października 2021 o 12:20, komentarze zablokowane
Grand Theft Auto: San Andreas zostanie wydane w wersji przeznaczonej na gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest 2. Taką informację ujawniono podczas organizowanej dzisiaj przez Facebooka konferencji Connect 2021.

Facebook Connect 2021 - zapowiedź GTA: San Andreas

Póki co nie wiemy wiele na temat nowego wcielenia przygód CJ-a. Na oficjalnej stronie Oculusa podano jedynie kilka ogólników.


Dziś w czasie Connect ogłosiliśmy, że klasyk Rockstar Games - Grand Theft Auto: San Andreas powstaje w wersji na Quest 2. Poznaj Los Santos, San Fierro i Las Venturas z nowej perspektywy, gdy doświadczysz (ponownie lub po raz pierwszy) jednego z najbardziej kultowych otwartych światów wśród gier. To projekt tworzony od wielu lat i nie możemy się doczekać, aby Ci go pokazać.




Nie jest jeszcze znana data premiery. Nie wiemy też czy edycja VR powstaje na bazie oryginału, czy wersji na Unreal Engine. Ba, nawet brak oficjalnego komunikatu ze strony Rockstar. Trzeba jednak przyznać, że utrzymanie tego w tajemnicy wyszło im znacznie lepiej niż w przypadku remasterów ;)

Warto też przypomnieć, że GTA: San Andreas nie będzie pierwszym tytułem Rockstar zrealizowanym z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Blisko cztery lata temu mogliśmy już zagrać w L.A. Noire: The VR Case Files. Jest to pakiet spraw wybranych z oryginalnego L.A. Noire i przystosowanych do zabawy w goglach.

Z kolei ostatni raz o VR w kontekście Rockstar słyszeliśmy w ubiegłym roku kiedy to studio Video Games Deluxe odpowiedzialne właśnie za The VR Case Files ogłosiło rozpoczęcie prac nad kolejnym dużym projektem w otwartym świecie. Czyżby to było GTA: San Andreas?

GTA: The Trilogy z premierą 11 listopada

sdr napisał 22 października 2021 o 23:53, komentarze zablokowane
GTA: The Trilogy - The Definitive Edition trafi do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. A tymczasem Rockstar ujawnia na zwiastunie jak odświeżone gry będą wyglądały.


Wraz ze zwiastunem uruchomiona została także oficjalna strona, na której możemy zobaczyć kilka screenów i złożyć zamówienie przedpremierowe. Za komplet gier w wersji na Xboksy, PS4 i PC (ceny dla PS5 i Switcha nie są podane) trzeba będzie zapłacić 269 zł, a co dostaniemy w zamian?


  • ulepszoną oprawę graficzną,

  • sterowanie i celowanie inspirowane GTA V,

  • wsparcie dla 4K60fps na XSX i PS5, żyroskopu i ekranu dotykowego na Switchu oraz DLSS na PC,

  • zupełnie nowy system oświetlenia,

  • ładniejsze cienie, odbicia, wodę i efekty pogodowe,

  • ulepszone, wygładzone modele postaci i pojazdów,

  • tekstury budynków, broni, dróg i wnętrz w wysokiej rozdzielczości,

  • całkiem nową roślinność,

  • zwiększoną odległość rysowania obiektów,

  • koła wyboru broni i radiostacji,

  • usprawnioną mini-mapę z nawigacją,

  • opcję szybkiego restartu nieudanej misji,

  • nowe osiągnięcia do odblokowania,

  • polską kinową lokalizację.



Nad Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition pod okiem Rockstar pracowało studio Grove Street Games, które dało klasykom nowe życie przenosząc je na popularny silnik Unreal Engine.

Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani czy warto wyłożyć kasę na starą-nową trylogię, wkrótce będziecie mogli wypróbować przynajmniej jedną z trzech gier za darmo. San Andreas w dniu premiery trafi do oferty Xbox Game Pass. Z kolei w GTA III zagrają 7 grudnia subskrybenci PlayStation Now.