Nie byliśmy na to gotowi
A raczej nasze komputery. Wielu graczy zdążyło już przekonać się o tym na własnej skórze, ale Red Dead Redemption II w wydaniu na blaszaki potrafi przydusić nawet najmocniejsze konfiguracje. Można się zastanawiać na jakim sprzęcie Rockstar nagrywał te piękne zwiastuny w 4K i 60 klatkach... W każdym razie portale technologiczne już wzięły grę na warsztat i sprawdziły jak radzi sobie na różnych konfiguracjach sprzętowych. Zobaczcie materiał serwisu Gamers Nexus:
Swoje testy przeprowadziła też redakcja Guru 3D. Nasuwa się po nich tylko jeden wniosek: nie ma obecnie na rynku sprzętu, który byłby w stanie zaoferować płynne 60 fps w najwyższych ustawieniach. Wygląda na to, że powtarza się nam sytuacja z GTA IV sprzed 11 lat ;) Obecnie najlepszym zestawem ustawień dla najmocniejszych jednostek wydają się Wysokie z teksturami na Ultra.
A gdyby tak z ray tracingiem?
Wydanie tak pięknej gry jak RDR 2 na komputerach to wielka pokusa dla modderów, aby pokazać ile jeszcze można z tego tytułu wycisnąć. Już przed premierą wiadomym było, że western od Rockstar nie będzie wspierał jakże modnego ray tracingu. Istnieją jednak sposoby, aby jego działanie w Red Dead Redemption II zasymulować. Specjalne filtry Reshade na grze wypróbowała ekipa kanału Digital Dreams. Zobaczcie co z tego wyszło:
Jak widać, różnica jest, ale czy aż tak duża jak można by oczekiwać? Czy gdyby tytuł obsługiwał ray tracing natywnie, skusilibyście się na zakup wspierającej go karty?
DirectX lepszy
Pewnie niektórzy z was zauważyli, że przy pierwszym uruchomieniu Red Dead Redemption II gra instaluje biblioteki Vulcan. To ciągle niewystarczająco popularne API graficzne jest domyślnym wyborem w ustawieniach produkcji, ale czy jest tym najlepszym? Poza Vulcanem do wyboru w opcjach mamy jeszcze DirectX 12, który jednak nie jest obsługiwany przez starsze karty graficzne. Jeśli jednak wasz sprzęt wspiera najnowszą wersję API Microsoftu, powinniście je wypróbować.
Według testów przeprowadzonych przez redakcję serwisu KitGuru, RDR 2 zdecydowanie lepiej radzi sobie korzystając właśnie z DirectX 12. O ile maksymalne osiągi gry przy wykorzystaniu obu interfejsów są zbliżone, o tyle technologia Microsoftu w porównaniu z Vulcanem zapewnia o wiele wyższą średnią liczbę klatek na sekundę.